Villkor
  •    Frisör unika varumärken
  •    Alltid hög kvalitet
  •    Betala enkelt med Klarna 
  •    OBS!! just nu erbjuder vi  FRI frakt vid köp för 600:-

Köp- och leveransvillkor


Leverans & Betalning

Handla tryggt här på Firma Salon Classique Hair Susanne Magnusson (använt namn är Salon Classique fortsättningsvis)!  Läs om våra köpvillkor och leveransvillkor.
För dig som inte känner till våra rutiner, ber vi dig först läsa det här. Är något fortfarande oklart tag gärna kontakt på [email protected]. Internetpriserna kan skilja sig från butikspriserna på Ursviksvägen 14 i Sundbyberg.

När du handlar i internetbutiken så måste du handla för minst 100:- om du vill göra en mindre beställning kan du maila in den till [email protected] du får betala förutom frakten 59:-, en expiditonsavgift på 29:-. På denna beställning är endast swish betalning godkänd. Skriv vilka varor du vill beställa samt namn och adress så återkommer vi med slutbeloppet som ska swishas samt swishnummer.

Produktgaranti

Som kund hos Salon Classique kan du känna dig trygg. Salon Classique handlar enbart via Svenska agenturer direkt eller av dem godkända leverantörer. Du kan alltid vara säker på att produkt och innehåll är överensstämmande och att alla produkter är äkta.
 

Priser

De priser du finner i Salon Classiques Internetbutik är dagsaktuella priser inkl 25% moms. Momsen redovisas i orderformuläret tillsammans med fraktkostnaden.
 

Betalningsalternativ

- Klarna Checkout
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ. Se Klarnas Villkoren Här 

Läs mer: Allmänna villkor

Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation 

Klarna Point of Sale (PoS) - Ring in din beställning tryggt och säkert

Tack vare Point of Sale kan vi nu göra säkra köp över telefonen och du som kund kan avsluta det i din egen telefon. Du ringer in, vi lägger beställningen och skickar därefter en länk via sms eller epost där du klickar på länken , godkänner köpet och väljer själv hur du vill betala.  Du har själv kontrollen över ditt köp. Just nu kostar inte denna tjänst något extra hos oss.

 

- Kortbetalning med Nets 
Säker kortbetalning med Nets. Följ anvisningarna för kortbetalning av Nets system. Det är möjligt att betala med Visa samt Master Card.
 

-PayPal
Följ anvisningarna för betalning med PayPal. Du kan komma behöva logga in på ditt PayPal konto för att slutföra beställningen. Det betalande kontot på Paypal måste kunna spåras till beställaren via e-post,namn och ev telefonnummer.
 

- Förskottsbetalning
Du betalar in pengar i förväg på vårt bankgiro nr 5641-6944. Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via E-post hur du går tillväga. (Räkna med någon dags extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning). 

Leveranstid

Dina beställda varor levereras inom 1-5 arbetsdagar från det att köpet bekräftats. I regel packas och skickas dina varor samma dag, om de inkommer en vardag, annars packas det nästkommande vardag. Leveranstiden varierar beroende på om varan finns i lager eller beroende på vilket betalningssätt du väljer. Förskottsbetalning tar ju en till två dagar extra då varorna inte skickas, eller om varan är slut i lager, beställs den inte hem förrän betalningen är insatt på kontot. Vi meddelar dig naturligtvis så snart vi kan om varan skulle vara tillfälligt slut och i så fall hur lång den nya leveranstiden är.

OBS!! Från måndag den 8/7 kan det förekomma längre leveranstider beroende på semestertider hos oss och leverantörerna.
Kundtjänst nås via e-post [email protected] och vid brådskande ärenden sms 0706892598.

 

Leveranssätt

Mindre försändelser skickas med Posten Varubrev som tar 1-2 arbetsdagar och levereras till brevlåda alternativt lämnas vi dörren. Ännu mindre försändelsen skickas med vanliga  Postens Brevtjänst och  övrigt som är tyngre och större försändelser skickar vi med DHL Service Point.  Lämna sms nr för avisering om din försändelse. I de fall kunden väljer att inte hämta ut sitt paket, debiteras kunden 59:- för frakt till kunden sen debiteras även kunden faktiskt returfrakt tillbaka till Salon Classique. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
 

Frakt

Erbjudande just nu är, Handla för 600:- så bjuder vi på frakten (gäller enbart inom Sverige). När du handlar för mindre än 600:- så tillkommer en fraktavgift på 59:-. Gäller dock inte kunder boende utanför Sverige. Välj frakt utifrån land du beställer från inom Eu. Just nu säljer vi enbart till länder inom Eu. 
 

Reklamation och returrätt

Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, eller så skickas varan på reparation, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador och handhavandefel. Förslitningsskador kan te.x vara glapp kontakt vid sladdens ingång. Handhavandefel kan vara att man inte smort och rengjort sin maskin tillräckligt.

När det gäller en ren retur där man inte vill fullfölja sitt köp utan villl returnera varan så betalar du själv returfrakten och även frakten vid köpet, endast kostnaden för själva varan återbetalas.

 

Ångerrätt

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid special beställda varor ) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se.  För att Ångerrätten skall gälla så skall varan då vara i oförändrat skick. (Oförändrat skick är då när det gäller ALLA hårrullar att dom är oanvända.) Du har rätt att undersöka varan och besiktiga den men ska du då lämna den åter så ska den vara i väsentligt oförändrat skick. Kunden betalar, i de fall att man ångrar sig, för frakt och returfrakt. Betalade kunden ingen frakt vid inköpet behålls en fraktavgift på 59:- vid återbetalnadet av varorna. Skicka inte tillbaka någon vara utan att kontakta oss först. OBS!! Det finns undantag då ångerrätten inte gäller bl.a  vid avtal utanför affärslokaler(internetköp) om det totala beloppet konsumenten ska betala understiger 400 kr.

Skador på paket och ej uthämtade paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss ( ca14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

 

Alla försök till bedrägeri beivras och Polisanmäls oavsett belopp.

 

Hantering av Personuppgifter

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i GDPR (Dataskyddsförordningen)
Salon Classique lagrar personuppgifter som namn, adress, e-postadress och telefonnummer som uppges vid en beställning. Vi behöver spara dessa transaktionsdata, detta för att kunna uppvisa i enlighet med gällande lagar om bokföring och redovisning.

Vi samlar tillsammans med vår partner Ve in personuppgifter från dig som kan komma att användas i marknadsföringsändamål i enlighet med vad som närmare anges i vår respektive Ve:s intergritetspolicy

Vid utskick av nyhetsbrev så anmäler du dig själv på hemsidan för det eller så beställer du det när du genomför din beställning genom att du bockar i en ruta för nyhetsbrev, du kan när som helst avsluta din prenumeration av nyhetsbrev.

 

Force Majeure

Salon Classique är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten försvårar, förhindrar eller försenar fullgörande. Såsom befriande omständighet ska anses vara bl.a myndighets åtgärd eller underlåtenhet. nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, brand eller översvämning, omständigheter i vädret att framkomligheten försvåras, sabotage eller olyckshändelser av större omfattning.
 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

Konsument Europa

Produkter

Handla

Information